اخبار بین المللی
شماره: 3182
1392/04/15 - 11:30
هورمون قلبی وارتباط آن باعوامل التهابی و رشد تومور

نتایج حاصل از یک مطالعه نشان می دهد که سیگنال هورمون NPRA که توسط سلول های سرطانی ارسال می شود برخی از عوامل مولکولی را تولید می کند که باعث جذب سلول های بنیادی می شود.

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ؛ مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه و مرکز تحقیقات Florida انجام شد نشان داد که گیرنده های سیگنال های هورمون قلبی ، به مقدار فراوانی در بافت ملتهب  و سرطان ها بیان می شوند که به نظر می رسد باعث جذب سلول های بنیادی شده و عروق خونی مورد نیاز برای تغذیه و رشد توموررا تشکیل می دهند.این تحقیقات ممکن است منجر به توسعه داروهای جدید برای درمان سرطان شود. عملکرد آن از طریق مسدود کردن این گیرنده ها به عنوان گیرنده های (NPRA) می باشد.
نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که سیگنال هورمون NPRA  که توسط سلول های  سرطانی ارسال می شود برخی از عوامل مولکولی  را تولید می کند که باعث جذب سلول های بنیادی می شود. این سلول ها رگ های خونی تامین کننده اکسیژن و مواد مغذی برای بافت تومور را ایجاد می کنند.با توجه به این موضوع با مسدود کردن سیگنال NPRA می توان رگزایی را متوقف و جریان خون تومور را قطع نمود و درنهایت دراین شرایط تومور از بین خواهد رفت.

این دانشمندان با استفاده از محیط های کشت و موش های آزمایشگاهی  دریافتند که هورمون قلبی (NRPA) نقش مهمی در رابطه با التهاب و توسعه تومورهای سرطانی دارد.در این آزمایشات ، تومور های سرطانی در موش هایی که به طور ژنتیکی فاقد NRPA بودند رشد نکردند و به نظر می رسد که این هورمون یک فاکتور کلیدی برای تنظیم سایتوکاین های التهابی می باشد.

در حال حاضر این محققان در حال آزمایش روشی نو در انتقال هدفمند دارو به سلول های سرطانی با استفاده از نانو ذرات ویژه هستند .در این روش از بسته های مولکولی خاصی استفاده می شود که در توانایی گیرنده های هورمون قلب تداخل ایجاد می کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved